Informacje o trasach

Data maratonu 10.10.2020r. (sobota)
Biuro zawodów
terenowe

Ślężański Ośrodek Sportu i Rekreacji w Sobótce
Sobótka, al. św. Anny 12

godziny otwarcia:
piątek, 09.10.2020 – 17.00 – 20.00
sobota, 10.10.2020 – 8.00 – 11.30 (GIGA – do 9.30)

Godziny startów GIGA – 10.00
MEGA, CLASSIC – od 11.00  (sprawdź swój sektor)

FUN – 11.15
CLASSIC – 4
MEGA – 4
GIGA – 4
Opis trasy FUN: Po starcie ze stadionu czeka nas podjazd pod nieczynny stok narciarski Janosik, z którego pojedziemy do schroniska pod Wieżycą. Dalej drogą Piotra Włosta to budki koło której skręcamy ostro w prawo w około 500 metrowego naturalnego singla. Na końcu singla ostro w lewo do góry by wrócić na szersze leśne drogi którymi pojedziemy aż do Starożytnego Kamieniołomu. Tutaj znów czeka nas trochę zjazdów i podjazdów. Techniczna sekcja o długości około 5 km. Następnie szybkimi leśnymi drogami, dojedziemy do zjazdu czarnym szlakiem prowadzącego do Sobótki Górki. Po skręcie w prawo i krótkim ale kamienistym podjeździe dojedziemy do Schroniska pod Wieżycą, które objeżdżamy z lewej strony wraz z całym szczytem Gozdnicy by żółtym szlakiem wrócić na szczyt Janosika. Stamtąd pozostaje ostatni km do mety.
CLASSIC: Po starcie ze stadionu czeka nas podjazd pod nieczynny stok narciarski Janosik, z którego pojedziemy do schroniska pod Wieżycą. Następnie lewą stroną Wieżycy wjedziemy na szczyt Stolnej z której poprowadzi nas pierwszy tego dnia naturalny singiel. Na dole ostro w prawo w Drogę Bolka i znów w prawo pod górę do Przełeczy Dębowej – to prawie 2 km z nachyleniem sięgającym miejscami 20%. Na szczycie czeka na nas nagroda w postaci naturalnego singla o długości 1 km. Na końcu singla ostro w lewo do góry by wrócić na szersze leśne drogi którymi pojedziemy aż do Starożytnego Kamieniołomu od którego kontynuujemy wspinaczkę do Rozdroża Bialskiego. Płaską szeroką leśną drogą dojedziemy do Rozdroża pod Sadami gdzie skręcamy ostro w prawo w zjazd prowadzący do zielonego szlaku którym objedziemy Górę Kwarcową. 300 metrów spokoju przed sekcją zjazdów w tym kawałek słynnego Dolce Vita. Następnie mieszanką czarnego i zielonego szklaku wjedziemy w okolice Starożytnego Kamieniołomu by kawałkiem naturalnego singla Żmija zjechać w kierunku miejscowości Biała. Stąd sekcja podjazdów i zjazdów doprowadzi nas do szerszych leśnych dróg w okolicy przedmieść Sobótki oraz zjazdu czarnym szlakiem prowadzącego do Sobótki Górki. Po skręcie w prawo i krótkim ale kamienistym podjeździe dojedziemy do Schroniska pod Wieżycą, które objeżdżamy z lewej strony wraz z całym szczytem Gozdnicy by żółtym szlakiem wrócić na szczyt Janosika. Stamtąd pozostaje ostatni km do mety.
MEGA: Po starcie ze stadionu czeka nas podjazd pod nieczynny stok narciarski Janosik, z którego pojedziemy do schroniska pod Wieżycą. Następnie lewą stroną Wieżycy wjedziemy na szczyt Stolnej z której poprowadzi nas pierwszy tego dnia naturalny singiel. Na dole ostro w prawo w Drogę Bolka i znów w prawo pod górę do Przełeczy Dębowej – to prawie 2 km z nachyleniem sięgającym miejscami 20%. Na szczycie czeka na nas nagroda w postaci naturalnego singla o długości 1 km. Na końcu singla ostro w lewo do góry by wrócić na szersze leśne drogi którymi pojedziemy aż do Starożytnego Kamieniołomu od którego kontynuujemy wspinaczkę do Rozdroża Bialskiego. Płaską szeroką leśną drogą dojedziemy do Rozdroża pod Sadami gdzie miniemy Źródło Ślężan. Następnie zjazd doprowadzi nas do naturalnego singla wzdłuż asfaltowej drogi prowadzącej na przełęcz Tąpadła do której my dotrzemy jadąc pod górę czarnym szlakiem. Po przecięciu głównego szlaku na Ślężę, pojedziemy długim podjazdem do traktu Bolka a następnie dalej w górę aż do zjazdu przez Plasterki. Wąską krętą sekcją leśną a następnie naturalnym singlem dojedziemy znów do Traktu Bolka którym pojedziemy delikatnie w górę do czerwonego szlaku prowadzącego w dół do Sulistrowic. Po zakręceniu rundy kilku podjazdach i zjazdach dojedziemy do Źródła Joanny skąd czeka nas stromy podjazd do wiaty na połączeniu żółtego i czerwonego szlaku. Dalej drogą dzikiej świni dojedziemy do Drogi Piotra Włosta skąd zjedziemy do Rozdroża pod Sadami i dalej w zjazd prowadzący do zielonego szlaku którym objedziemy Górę Kwarcową. 300 metrów spokoju przed sekcją zjazdów w tym kawałek słynnego Dolce Vita. Następnie mieszanką czarnego i zielonego szklaku wjedziemy w okolice Starożytnego Kamieniołomu by kawałkiem naturalnego singla Żmija zjechać w kierunku miejscowości Biała. Stąd sekcja podjazdów i zjazdów doprowadzi nas do szerszych leśnych dróg w okolicy przedmieść Sobótki oraz zjazdu czarnym szlakiem prowadzącego do Sobótki Górki. Po skręcie w prawo i krótkim ale kamienistym podjeździe dojedziemy do Schroniska pod Wieżycą, które objeżdżamy z lewej strony wraz z całym szczytem Gozdnicy by żółtym szlakiem wrócić na szczyt Janosika. Stamtąd pozostaje ostatni km do mety.
GIGA: Po starcie ze stadionu czeka nas podjazd pod nieczynny stok narciarski Janosik, z którego pojedziemy do schroniska pod Wieżycą. Następnie lewą stroną Wieżycy wjedziemy na szczyt Stolnej z której poprowadzi nas pierwszy tego dnia naturalny singiel. Na dole ostro w prawo w Drogę Bolka i znów w prawo pod górę do Przełeczy Dębowej – to prawie 2 km z nachyleniem sięgającym miejscami 20%. Na szczycie czeka na nas nagroda w postaci naturalnego singla o długości 1 km. Na końcu singla ostro w lewo do góry by wrócić na szersze leśne drogi którymi pojedziemy aż do Starożytnego Kamieniołomu od którego kontynuujemy wspinaczkę do Rozdroża Bialskiego. Płaską szeroką leśną drogą dojedziemy do Rozdroża pod Sadami gdzie miniemy Źródło Ślężan (tutaj mamy rozjazd i początek rundy) . Następnie zjazd doprowadzi nas do naturalnego singla wzdłuż asfaltowej drogi prowadzącej na przełęcz Tąpadła do której my dotrzemy jadąc pod górę czarnym szlakiem. Po przecięciu głównego szlaku na Ślężę, pojedziemy długim podjazdem do traktu Bolka a następnie dalej w górę aż do zjazdu przez Plasterki. Wąską krętą sekcją leśną a następnie naturalnym singlem dojedziemy znów do Traktu Bolka którym pojedziemy delikatnie w górę do czerwonego szlaku prowadzącego w dół do Sulistrowic. Po zakręceniu rundy kilku podjazdach i zjazdach dojedziemy do Źródła Joanny skąd czeka nas stromy podjazd do wiaty na połączeniu żółtego i czerwonego szlaku. Dalej drogą dzikiej świni dojedziemy do Drogi Piotra Włosta skąd zjedziemy do Rozdroża pod Sadami. W tym momencie zakończymy pierwszą rundę, skręcając w lewo wjedziemy na drugie okrążenie. Za drugim razem na dole skręcamy w prawi jadąc w dół zjazdu prowadzącego do zielonego szlaku którym objedziemy Górę Kwarcową. 300 metrów spokoju przed sekcją zjazdów w tym kawałek słynnego Dolce Vita. Następnie mieszanką czarnego i zielonego szklaku wjedziemy w okolice Starożytnego Kamieniołomu by kawałkiem naturalnego singla Żmija zjechać w kierunku miejscowości Biała. Stąd sekcja podjazdów i zjazdów doprowadzi nas do szerszych leśnych dróg w okolicy przedmieść Sobótki oraz zjazdu czarnym szlakiem prowadzącego do Sobótki Górki. Po skręcie w prawo i krótkim ale kamienistym podjeździe dojedziemy do Schroniska pod Wieżycą, które objeżdżamy z lewej strony wraz z całym szczytem Gozdnicy by żółtym szlakiem wrócić na szczyt Janosika. Stamtąd pozostaje ostatni km do mety.